اول ارتودنسی انجام دهیم یا عمل بینی؟
نوشته شده توسط : javaneh

ابتدا باید عمل بینی را انجام دهیم یا ارتودنسی؟

در پاسخ به این سؤال می‌توان این ‌چنین گفت که در حین انجام ارتودنسی دندان امکان دارد اتفاق‌هایی رخ دهد که در شکل لپ، صورت افراد و لب‌ها تا حدودی تغییراتی رخ دهد. برای مثال می‌توان گفت عملیات کشیدن دندان‌ها در حین ارتودنسی می‌تواند باعث این شود که لب‌ها به‌صورت جزئی به سمت داخل حرکت کنند و این عمل به‌خودی‌خود می‌تواند روی شکل بینی نیز تأثیراتی بگذارد. متخصص لمینت دندان رشت درنتیجه هدف‌های جراحی بینی بعد از انجام ارتودنسی تغییر خواهد کرد؛ اما اگر در ابتدا جراحی بینی را انجام داده و سپس دندان‌های خود را ارتودنسی (متحرک، ثابت و نامرئی) کنید، در آن صورت امکان دارد تغییراتی که در حین انجام درمان ارتودنسی انجام می‌شود، باعث شود مجبور به تکرار عمل بینی خود شوید.

کاهش هزینه ها با انجام ارتودنسی و جراحی بینی

اگر عمل ارتودنسی ابتدا انجام داده شود، با یک هزینه کم می‌توانید یک عمل زیبا داشته باشید اما اگر قبل از عمل ارتودنسی، عمل بینی انجام دهید با توجه به تغییراتی که امکان دارد به واسطه ی ارتودنسی در صورت شما به وجود بیاید مجبور به ترمیم دوباره بینی می شوید و طبیعتا این موضوع یک هزینه ی اضافی به دنبال خواهد داشت.

 

مشکلات ناشی از انجام دادن عمل ارتودنسی هم‌ زمان با انجام جراحی بینی

مشکلات ناشی از انجام همزمان عمل ارتودنسی با جراحی بینی آنقدر زیاد است که ما در پاسخ به این سوال که اول ارتودنسی انجام دهیم یاعمل بینی، بدون شک خواهیم گفت ابتدا ارتودنسی!

در واقع واضح است که انجام دادن انواع ارتودنسی (ارتودنسی متحرک، ارتودنسی ثابت و ارتودنسی نامرئی) بر خلاف ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، پروتز دندان و ترمیم دندان می‌تواند باعث به وجود آمدن تغییراتی جزئی در چهره افراد شود برخی از مهم‌ترین این تغییرات عبارت‌اند از:

• تغییر لب ‌ها و موقعیت آن‌ها

• تعادل بین لب و بینی به هم می‌خورد

• زاویه لب‌ ها و بینی تغییر می‌کند

اما شاید در اینجا این پرسش برای شما به وجود بیاید که تغییر شکل لب‌ها چه ارتباطی به جراحی بینی خواهد داشت؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان این‌چنین گفت که رابطه لب‌ها و فرمی که درنهایت بینی به خود می‌گیرد، یکی از گزینه‌هایی است که جراح بینی برای فرم دهی به بینی به آن اهمیت می‌دهد و آن را در نظر می‌گیرد، درنتیجه با هرگونه تغییری که در فرم لب‌ها، این امکان وجود دارد که زاویه بینی و لب‌ها برهم بخورد که درنهایت باعث ایجاد تغییر در فرم نهایی بینی عمل شده خواهد شد.

در اینجا فرم لب‌ها را بعد از ارتودنسی بررسی خواهیم کرد، تغییر فرم لب‌ها بعد از ارتودنسی مسلماً باعث می‌شود که جراح زیبایی شما در خصوص چگونگی انجام عملتان تصمیم بگیرد، درنتیجه در حالت ایده آل، شما می‌توانید دندان‌های خود را به شکل دلخواهتان اصلاح‌کرده (ارتودنسی، ایمپلنت، کامپوزیت و...) و پس‌ازآن به جراح زیبایی برای عمل مراجعه کنید، می‌توان این‌گونه گفت وقتی شما از فرم و شکل دندان‌ها و فرم لب ‌های خود اطمینان حاصل کنید دیگر نگرانی از بابت جراحی بینی خود نخواهید داشت و پس از انجام جراحی بینی خود می‌توانید از انجام این دو پروسه لذت ببرید.

فاصله ی زمانی بین ارتودنسی و عمل بینی باید چقدر باشد؟

در جواب می‌توان این‌گونه گفت که به توصیه پزشکان و با توجه به مطالبی که در بالا و در پاسخ به سوال اول ارتودنسی انجام دهیم یا عمل بینی گفته شد، بهتر است اول عمل ارتودنسی انجام شود و پس از اینکه کار ارتودنسی دندان ‌های شما پایان یافت شما می‌توانید به جراح بینی مراجعه کنید، اما اگر فرد صبوری نیستید بهتر است که با هردو جراح بینی و ارتودنسی خود مشورت داشته باشید و درصورتی‌که هر دو متخصص نظر خود را مبنی بر اینکه انجام این دو عمل هم‌ زمان مشکلی را برای شما به وجود نمی‌آورد می‌توانید این کار را انجام دهید.

امکان دارد اگر جراحی بینی خود را قبل از پایان کار ارتودنسی خود انجام دهید، متخصص ارتودنسی شما برای اینکه رعایت حال شما را بکند، دچار محدودیت شود و نتواند کار را به نحو احسن انجام دهد، در نتیجه بهتر است این کار را بعد از پایان دوره درمان ارتودنسی خود که بین شش ماه تا دو سال است، انجام دهید.





:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: